Отвъд ИКТ иновациите и ефективността в туристическия сектор се обединяват в общ контекст, който има за цел постигането на интелигентно управление на туристическите дестинации. И това означава да се направи това в съответствие с принципите на устойчивото градско и териториално развитие, социалната отговорност и включването на участието на бизнеса, гражданите и публичните власти. В този контекст възникна необходимостта от интелигентно управление на туристическата дейност, тъй като туризмът се превърна в център на внимание за политици, държавни и частни мениджъри и представители на гражданското общество. Туризмът днес е структурен икономически вектор и елемент, който може да съживи градовете и регионите. В този контекст е необходимо ефективно управление на териториалното познание, което улеснява вземането на решения и по-доброто приспособяване на туристическата дейност в съществуващите структури. Интелигентно управление на туристическите дестинации днес е реалност, като дизайнът на модели за развитие на туризма включва както нуждите на населението, така и екологичните предизвикателства и ограничения.
Презентациите ще се съсредоточат върху теоретичните концепции, техники и инструменти, които допринасят за разработването на управленски модели, които са изчерпателни, координирани, отговорни и ефективни от гледна точка на туристическите сценарии. Интелигентно управление трябва да бъде в състояние да проектира модели за достъпни, качествени туристически дестинации, които подобряват конкурентоспособността и осигуряват устойчивост в дългосрочен план.
Теми от интерес:
- Интелигентните дестинации: състоянието на въпроса
- Управление и ефективност в туризма
- Устойчивост и социална отговорност
- Регулиране на потоците от туризъм и инструменти за автоматизирано регулиране
- Преоценка на идентичността и културата чрез гастрономическите ресурси
- Експериментален туризъм
- Създаване на сензорни пространства
- Управление на различията
- Адаптиране към градската и регионалната среда
- Привличане на нови пазари
- Нови тенденции в стратегиите за маркиране на дестинации
- Създаване на знания за вземане на решения
- Сигурност и безопасност
- Добри практики и успешни модели